Thursday 2 June 2011

AKU AMAT MERINDUIMU.....

Sedang aku duduk di sejadah,tiba-tiba suatu perasaan rindu yang teramat sangat menyelubungiku....aku hanya melayan perasaan rindu ini....rindu pada siapakah aku ini????
Ya Rasullullah...aku amat merinduimu....
ingin sekali diri ini menemuimu....
ingin sekali aku berjumpa dengan Saidatina Aisyah,isterimu.....
ingin sekali aku bertemu sahabatmu Bilal bin Rabah,mendengar alunan azan daripadanya....
ingin sekali aku bertemu sahabatmu khalifah ar-rasyidin....sahabat yang berjuang dijalan Allah tanpa mengenal penat dan jemu.....
Tetapi......tiba-tiba diri yang kerdil ini terfikir...layakkah aku bertemu insan yang hebat seperti kalian.....sedangkan diriku masih dilingkungi kelalaian duniawi....leka..lalai...malas...Allah....ampunkan dosa-dosaku Ya Allah.
Sesungguhnya aku amat mendambakan cinta darimu Allah....,
Ya Allah..jika aku telah ditakdirkan untuk berjuang dijalan mu bersama sahabat-sahabatku....istiqamahkanlah kami....satukanlah hati-hati kami...Ya Allah,
Kepadamu Ya Rasullullah....
Diri ini tidak pernah merasa susah kerana Islam....tetapi....dirimu Ya Rasullullah...telah banyak menempuh kesusahan unuk Islam...Ya Allah,pilihlah aku antara pejuang agamamu....
Ingin sekali aku merasakan kemanisan iman ....ketenangan jiwa....syahid ....
Ya Allah....sesungguhnya...engkau mengetahui betapa peritnya bermujahadah melawan nafsu ini ....berilah aku kekuatan....
Ya Allah....suatu hari nanti ingin sekali aku bertemu dengan kekasihmu itu.....kabulkanlah  permintaanku ini.....

ALLAH ADALAH TUJUAN KAMI,
RASULULLAH TELADAN KAMI,
AL-QURAN PEDOMAN HIDUP KAMI,
JIHAD ADALAH JALAN JUANG KAMI,
MATI DIJALANMU ADALAH CITA-CITA TERTINGGI KAMI....


TAKBIRRRRRRRRRRRR !!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...